Winter wonderland

De senaste veckorna har vi här i norr befunnit oss som i ett levande julkort. Snön ligger meterdjup och knarrar under fötterna och träden är alldeles kritvita av tjocka lager med rimfrost.
 
Underlaget för ridning utomhus är helt perfekt och när temperaturen håller sig på rimlig nivå (typ inte kallare än minus 15) njuter jag och Tibelle för fullt av härliga galoppsträckor på vackert plogade vägar.
 
Cykelturen till jobbet är också en fin upplevelse med glittrande snö mot gatlyktornas sken. Den tjocka rimfrosten som hållit i sig så länge får folk att stanna upp en stund i vardagen och bara gapa. Det märks i mitt Facebook-flöde som varje dag är fyllt av mina vänners magiska julkorts-liknande bilder tagna på väg till eller från jobbet.
 
Men nu är det dags för alla riktiga norrlänningar med tåligare temperament än jag att hålla för öronen. Jag tänker nämligen svära i kyrkan. Det må vara hur vackert det vill men nu är jag faktiskt totalt och fullständigt mätt på allt vad Winter wonderland heter. Ge mig sol, plusgrader, bara ben, hovklapper mot asfalt och gröna träd!
 
Men det kan jag ju fetglömma.
På torsdag ska det börja snöa igen.
Tjohej.
 
/Sara