Alltså vädret...

Måste säga att det börjar bli lite kämpigt nu. Planen var att åka till stugan för att täcka av båten och slå på vattnet men efter morgonens promenad med hundarna ändrade vi oss, det är helt enkelt för jäkla kallt! Nu har det förvisso inte snöat sedan i onsdags så det får vi väl vara tacksamma för men ännu är det inte lönt att försöka kratta gräsmattan - det ligger fortfarande en ordentlig hög med snö längs husväggen.
 
Älvfåran är äntligen fri från is men i fjärden vägrar isen släppa sitt grepp. Nästa vecka ska turbåtarna börja gå ut i skärgården så i fredags fick Sjöfartsverkets lotsbåt bryta upp en ränna för att man åtminstone skulle kunna sjösätta i båtarna.
 
Även om isen ligger kvar så är den rutten och definitivt inte säker att vistas på. Döm om min förvåning när jag igår morse insåg att det skrapande ljudet jag hörde kom från en person som var ute och åkte skidor. Inte åkte han nära strandkanten utan han (kan omöjligt varit en kvinna!) skejtade glatt på där ute mitt på fjärden. Vilken dåre.
 
Nähäpp. Solen skiner så jag får väl dra på mig täckbyxorna och gå ut och skotta bort de sista resterna med snö från altanen så att vi kanske nästa helg kan spola av den och ta fram några av sommarmöblerna. Kanske alltså.
 
/Sara
 
#1 - - Anonym:

Snöade på kalvholmen idag🤓

Svar: Vad ska man säga? Det tar ju aldrig slut! :(
Sara