Inga oxveckor

Semestern började ju rätt motigt med flygtrasslet och inte lyftes humöret av att direkt efter landning mötas av regn. När vi väl kom fram till hotellet och väntade på att få checka in kom jag på mig själv att sitta och huttra. Aldrig trodde jag väl att jag skulle befinna mig i Thailand klädd i jeans och långärmat och frysa!
 
Trots 12 timmars sömn var vi rätt spaka hela första dagen och det mulna vädret med spridda regnstänk lyfte inte humöret så vidare värst många snäpp.
 
Men så titrade solen fram, vi piggnade till och blev serverade riktigt god mat och plötsligt så kändes det helt okej att vara på resa. 
 
Om vi första dagen önskade sol och värme blev vi bönhörda med råge. Vi har nu kommit in i rytmen att stiga upp klockan sju för att hinna gå på prommenad innan det blir för varmt och sedan sola i skuggan fram till lunch. Därefter är det bara att söka sig inomhus ett par timmar. 
 
Trots skugga och solskyddsfaktor 30 lyckade vi, framförallt Palle, bränna oss rätt bra. Tänk vad klena vi är!
 
På grund av solsvedan har vi fått avvakta med utflykter men imorgon sveper vi in oss i diverse tygstycken och beger oss iväg på en båttur.
 
Det blir kul att se något annat men vi är nu nere i så långsamt tempo, att läsa bok, gå på stranden och få massage räcker fint för att fylla en dag. 
 
På tal om massage förresten. Igår gick vi ner på stranden och fick massage. Milde himmel, den kvinnan hade starka armar! Redan efter en minut insåg jag mitt misstag - massösen hade en helt anan uppfattning än jag om vad Swedish Massage är för något.
 
Efter en knapp timmes hyfsat brutalt klappande, knådande och dragande avslutades sessionen med övningar tagna direkt från den Thailändska massagen. Den hårda vägen har jag nu lärt mig att framöver be om oljemassage eller något annat mjukt och stillsamt. 
 
Nähäpp, strax dags att knata iväg och äta lunch. Solen har gått i moln och vi veklingar trivs ypperligt i det lagom varma mulna vädret!
 
/Sara
ps. De två sista bilderna är från omgivningen på hotellet. Bild tre från slutet visar hotellet sett från stranden.