Blida i frysboxen

Jag håller med - det är lite töntigt att lägga upp bilder på termometern, men vad ska man göra när det är så kallt att mobilen (läs kameran) dör så fort man tar upp den utomhus?
 
Igår morse när jag skulle klä på hundarna för den vanliga promenaden lade sig Tara på hallmattan och vek in alla fyra tassarna och såg ut som om hon sade att Försök få på mig täcket om du kan!. Emil hade en annan strategi och gömde sig längst in i hörnet under klädhängaren och jag fick krypa runt en bra stund innan jag lyckades dra fram honom för påklädning. Kalle satt snällt och väntade i hallen och lät sig lydigt kläs på, men när jag öppnade ytterdörren totalvägrade han att gå ut. Och då vad det ändå bara -25 grader.
 
I morse försökte jag ett nytt trick och gick ut genom altandörren istället. Alla hundarna följde faktiskt med ut och sprang i full fart framför mig på den uppskottade stigen bakom huset. Att få dem att stanna och kissa var omöjligt och de blev 100% lyckliga när de förstod att de skulle få gå in genom vanliga dörren. Dagens morgonpromenad sträckte sig med andra ord runt halva huset och var avklarad på under 1 minut. Strax efter frukost lyckades jag få ut Tara och Kalle för att kissa, men Emil verkar ha en bra partyblåsa och det fanns inte på kartan att han skulle gå ut en gång till.
 
Kylan är verkligen knäckande. Vet inte riktigt vad jag ska göra. Kanske lägga mig i frysboxen och tina upp? Jag menar där ligger ju temperaturen bara på -20.
 
/Sara