Latmanshoppning

Temperaturen visade även igår alldeles för många kalla grader så att rida ut kändes inte speciellt lockande. Men den lille Ruf spritter av energi och behöver sysselsättning en stund varje dag så något måste han få göra för att inte studsa ur skorna. Lösgaloppera gjorde han i förrgår så för att hitta på något nytt tänkte jag att löshoppning vore något att prova.
 
Med Palle fortfarande nedbäddad i sjuksängen var jag solokvist och bestämde mig att minimera antalet bommar för att inte behöva bära ihjäl mig. Sagt och gjort, tre bommar och två "sockerbitar" fick det bli men att bygga en korridor för att rikta in honom mot hindret orkade jag inte. Fick istället helt enkelt bara hoppas att Ruf snällt skulle följa fyrkantsspåret och ta sig över hindren utan att jag skulle behöva springa mig svettig.
 
Tack och lov visade Ruf sin allra mest välvilliga sida och efter att ha skuttat över bommarna på marken lade jag upp dem så att det blev ett hinder. Var till och med så vågad att jag tog upp kameran för att få hans första riktiga löshoppnings-språng på film - och det gick ju alldeles ypperligt.
 
Visst finns det en del att önska när det gäller tekniken, men viljan, glädjen och modet är det inget fel på! Min duktiga lille quarter-hopphäst.
 
/Sara
 
Ps. Att Beso var en riktig superkändis blev verkligen bekräftat vid gårdagens inlägg. Många kommentarer lämnades på FB och över 320 personer gick in på bloggen och läste om vår stjärna. Det hade Beso gillat. 
#1 - - Vera:

Du behöver inte bli anklagad för att ha barrerat honom i alla fall 😉 skämt åsido - vad snäll han är ! Och fy vilken kall jul/nyår ni haft ❄️ God fortsättning Mvh Vera