Som klubbad

I morse hajjade jag äntligen varför jag börjar vara så trött på morgonen, inte ens solen orkar ju kliva upp ordentligt när klockan är dags för hundpromenad.
 
Men det är tur att månen är av ett segare släkte och lyser upp när nu solen inte vill vara med. 
 
I vanliga fall brukar omställningen till vintertid innebära att jag får som en klubba i huvudet och blir så trött så trött. I år verkar det vara något fel i systemet, redan nu har jag fått börja titta på Rapport istället för Akutellt. Att vara vaken efter klockan 21 är nästintill en omöjlig utmaning.
 
Det sägs att man blir piggare om man är ute mycket. Det måste vara en myt. I måndags passade vi på att njuta av det vackra höstvädret och tog en tur ut till Hertsöträsk på eftermiddagen. Sedan bar det iväg till stallet där jag också var ute en del. Men jag kan lova att den kvällen hann jag inte ens se klart Rapport.
 
Tror jag får sikta på TV4:s 19-nyheter om jag alls ska lyckas se några nyheter på TV i vinter. Jisses.
 
/Sara