Henrik Schyffert och jag

 
Idag gjorde jag något jag borde gjort för länge sedan. Jag avinstallerade Facebook från Iphonen. Fast bara på prov i en vecka. Är inte alls säker att jag kommer att överleva. 
 
Jag är inte så tuff att jag loggar ut helt, men tänker att det kanske kan räcka med att glutta in på FB när jag sitter vid en dator? Börjar känna mig så trött på att hela tiden pumpas med ny information, det blir liksom en stress till slut. Risken är att jag bara klarar det typ två dagar och jag ställer mig redan frågan - vad ska jag nu göra när jag ligger på soffan och tittar på TV? Måste jag helt enkelt titta på programen som sänds??!
 
Och vad har Henrik med det hela att göra? Jo, för en vecka sedan tog han ett radikalt beslut. Han lade Iphonen på hyllan och använder sig numera av en Doro Liberto 650. Den kan ringa och den kan skicka sms och INGET ANNAT! Den kan inte fota, inte surfa, inte hålla koll på kartan, inte visa filmer eller sända radio, inte heller agera väckarklocka, miniräknare eller kalender. Det hade jag nog inte klarat...
 
/Sara