Väldigt

Väldigt vackert men väldigt blött och väldigt, väldigt vilse!
 
Tycker att preparerade motionsspår är öken så jag håller mig helst på små skogsstigar. Den vanliga rundan börjar kännas lite  för kort så idag testade jag en ny stig. Och hamnade totalt vilse.
 
Det var väldigt blött, snårigt och stenigt men kändes ändå okej, tänkte att någon gång måste ju stigen komma fram till en väg och då kan jag säkert orientera mig. 
 
Men plötsligt hör jag skott avlossas. Jäklar det är ju ÄLGJAKT! Plötsligt kändes det inte det minsta mysigt att vara vilse i skogen.
 
När första paniken lagt sig kom jag på att jag kanske hamnat i närheten av skjutbanan. För att inte misstas för älg, levande eller attrapp, visslade och sjöng jag om vartannat. Efter en lång stunds snavande över stock och sten kom jag fram till en väg. Chansade och gick till vänster.
 
Följde vägen i en halv evighet innan jag till slut kom fram till en korsning då en mycket efterlängtad skylt dök upp. Och tur var väl det för annars hade jag helt säkert svängt vänster igen och inte varit hemma än. 
 
Nu blir det soffan och VM resten av kvällen. Väldigt skönt. 
 
Ligger här och tanken slår mig att kanske är det där med preparerade motionsspår inte så dumt ändå?
 
Åtminstone under älgjakten. 
 
/Sara 
#1 - - Mona:

Sara igår när Sverige tog silver i hästhoppning så kom tanken att nu är min kusin väldigt glad och stolt. Imponerande av det svenska laget. Min bror jagar älg i Korpis. Något han aldrig missar. Hälsa till Björn
Ha en fin lördag.
Kusin Mona

Svar: Ja, det var en spännande kväll! Han hälsar tillbaka.
Sara