100% lycka

 
Om du minns hur det kändes att träffa jultomten när du var tillräckligt gammal för att inte vara rädd för honom, men fortfarande tillräckligt ung för att tro på att han fanns på riktigt, då vet du precis hur det kändes för mig i lördags!
 
Tänk att hon åkt lastbil i två dagar, sovit borta för första gången i sitt liv och efter en stunds vila i boxen snällt lyfter på hovarna och står helt blickstilla i stallgången medan jag - ganska fumligt - kämpar med att brodda i fyra brodd i varje sko.
 
En liten promenad gjorde vi innan hon fick gå ut i hagen. Snön var djup men benen pigga så några varv blev det både i trav och galopp innan grabbarna i hagarna bredvid fick uppmärksamhet. De tyckte precis som jag att Tibelle är en rasande grann dam och var väldigt intresserade.
 
Jag hade morgonjouren på söndag morgon och kunde konstatera att Tibelle nog kände sig rätt trygg för hela täcket och svansen var full i spån så hon hade legat ner och sovit. Med raska steg hängde hon med ut i hagen och åt nöjt upp vart enda strå av morgonhöet.
 
På eftermiddagen var det så äntligen dags att få sitta upp! Nog var hon lite ivrig när vi skulle iväg och jag fick be en kompis att hålla i henne medan jag satt upp. Men väl i sadeln kände jag mig hur trygg som helst, hon var pigg och vaken men absolut inte nervös eller rädd. Hade tänkt att bara lufsa ut lite stillsamt men det var ju helt omöjligt - hon var ju så glad och tyckte det var så kul. Det blev både trav och galopp på snöiga vägar. Hon gick som tåget hela tiden och det var så otroligt roligt! Tänk vilken fin häst hon är - helt nytt ställe, ny ryttare och hon bara utan att tveka trippar ut i skogen utan sällskap. Detta kommer att bli så himla kul!
 
Tack Ida för att du tipsade om Tibelle!
Tack familjen Bertilsson för att ni fött upp och fostrat världens finaste häst!
Tack Martijn som såg till att guldklimpen fick en bra resa i din omtänksamma vård! Vill verkligen rekommendera Team Marilla Hästtaxi som transporterar hästar på ett otroligt proffsigt sätt. Förutom att hästen hanteras med genuint kunnande och känsla så är kundbemötandet suveränt. Bara en sådan sak att han meddelar att de är framme vid stallet klockan 14.50 och rullar in på gården kl 14.52. Det är man inte bortskämd med precis!
 
/Sara
#1 - - Anonym:

All lycka till dig o din älskade häst 😘 Hälsa till Palle. Kram till er

Svar: Tack :)
Sara