Sanslös skare

Under de senaste veckorna har nog en och annan hört mig muttra saker som "Vad är det för fel med barmark?", för milt uttryckt har jag varit otroligt less på snö och minusgrader. Men just igår var det rent fantastiskt, sol och varmt med en skare utöver det vanliga. För många av oss här i norr är påskfirande liktydigt med att vara ute på isen, men när påsken ligger så sent som i år brukar det inte vara möjligt. Det var därför ren och skär lycka att i stilla mak, utan stress eller tider att passa få skida ut på en stabil is.
 
Till trattnallarnas stora lycka träffade vi på en kändis där ute också. Syrran blev väldigt väl pussad på.
 

Palle satte fyr på elden och vi kunde avnjuta årets första grillning. Tara gillade den övningen väldigt mycket.
 
Somliga tyckte att kortärmat var lämplig klädsel. Vi andra höll oss till både mössa och jacka, visst var det skönt i solen men nog känns det som om de kortärmade tröjorna allt får vänta någon månad.
 
Nu är en intensiv påskhelg över och jag tackar min lyckliga stjärna att jag tog semester idag så att jag hinner vila lite också innan det är dags att möta vardagen igen. Ska först bara fixa med tvätt, lite städning, kloklippning och avhårning av hundar, sopa uppfarten ren från grus, ta hand om hästen och gå till massören och få laser i min ömma nacke. Sedan ska jag vila :)
 
/Sara