Väl så spännande

Efter veckor med regn och kyla slog vädret om lagom till midsommarafton och lunchen intogs ute i solen. Inte ens myggen hade hunnit med i svängarna så vi kunde sitta och bara njuta i lugn och ro.
 
 
Allt sedan idén om att köpa båt fastnade i mitt sinne har jag sett framför mig hur vi på midsommarafton med en välpackad picknic-korg skulle styra ut till någon ö. Tänk att så blev det också! I strålande sol och på gott humör satte vi oss i båten och tuffade ut i viken. 
 
Väl ute till havs blev vågorna lite större. Och sedan ändå lite större. Till slut var de så stora att vi alla var helt sjöblöta. När en våg var så kraftig att både jag och hundarna höll på att flyga ur båten kändes det som om min idé om båtutflykt kanske inte var den allra bästa jag någonsin fått.
 
För att inte riskera att vi skulle nödgas testa flytvästarnas bärkraft fick jag be Palle att ändra kurs och snarast möjligt hitta en ö där vi kunde lägga till. Tror allt att både mamma och syrran, Kalle och Tara hade rätt hög puls, men som tur var är ju Palle en erfaren båtkörare så vi kom fram helskinnade.
 
Vi lade till på läsidan av ön, men med massor av stora stenar var det inte lätt att ta sig i land.
 
Midsommarmagi eller eller ej, men syrrans vackra tårta kom fram i perfekt skick!
 
Aldrig har väl en jordgubbstårta och en kopp kaffe smakat så gott.
Och aldrig kommer vi att glömma båtutflykten på midsommar 2016!
 
/Sara
Ps. Alla bilder med bra skärpa och god komposition är tagna av min syster :)
#1 - - Ida:

Fina bilder! Ser härligt ut! Usch ja, vet hur hemskt det kan gräva upp helt plötsligt i skärgården! Jag minns en gång när vi skulle ut på bröllop på Småskär och brändöfjärden höll på att ta kål på oss, det där är inte att leka med! 😱 Bra med duktig båtförare!

Svar: Jo om vattnen kring Brändöfjärden har man hört en och annan skräckhistoria. Hu!
Sara