Isfrossa

När det nu ska envisas att vara vinter, kallt och mörkt är jag så hjärtinnerligt glad att det sammanfaller med att isen lägger sig på älv och hav. Plötsligt är det som om omgivningen expanderar, trängseln på promenadstråken är som bortblåst och vi har oändliga vidder att ströva runt på.
 
På lediga dagar väntar vi till solen orkat sig upp och det blir en lunchrunda istället för morgontur. Så här strax innan midvintersolståndet orkar sig solen precis bara över horisonten innan den sjunker ner bakom trädtopparna igen.
 
Hundarna gillar också isen, framförallt på helgerna då det finns många goda doftspår att följa.
 
Ännu har inte grillplatser och bänkar kommit på plats, men sopkorgen för hundbajs är redan väl inpinkad.
 
Givetvis är dagsturerna härliga, men mina tidiga morgonrundor har sin egen magi. Jag kan gå helt i mina egna tankar och låta hundarna springa precis som de vill, har jag tur är det vindstilla, stjärnklart och fullmåne. Då är stress och vardag långt borta.
 
På helgerna får jag med mig Palle. Och då blir det magi på ett annat sätt <3
 
/Sara
#1 - - Linda :

Den första bilden är helt fantastisk med stadens siluett i bakgrunden.

Svar: När jag fotade var jag så koncentrerad på hundarna så det var först när jag kom hem och laddade upp bilden som jag såg siluetten - det var verkligen en kul överraskning :)
Sara