Abstinensbesvär

Två veckor utan häst. Fingernaglarna har aldrig varit så snygga som nu, men annars är det svårt att komma på något som är så där helt positivt. Man får ju mycket tid över, vilket många tidigare hästnördar uppskattar, men för mig är det en sann utmaning. För att inte gå lös på tapeterna blir det en och annan runda till träningsspåren vid Ormbergsbacken. Kalle blir så klart glad, men när jag häromdagen högröd i ansiktet och ljudligt stånkande var halvvägs på min promenad uppför slalombacken var jag helt på det klara att jag ungefär en miljon gånger hellre hade suttit till häst på en dammig ridbana.
 
Sagt och gjort. Flöjtade ut till Nordanträsk och hälsade på en vän och hennes häst. Och ja. Han ÄR verkligen så stor som bilden antyder! Och ja igen. Jag satt upp och red en stund. Klarade mig från svindel men blev mycket motiverad att börja göra sit ups, den hästen krävde verkligen starka magmuskler!
 
Förutom att det var härligt att bara vara i stallmiljön så slogs jag av en annan sak, fatta hur långt det är till kylskåpet när man är i stallet! 
 
/Sara som snart kommer att ha tredubbla bilringar runt midjan.
 
#1 - - Ida:

Hahaha, ja det är långt till kylskåpet i stallet! 😂 Vilken bjässe, så fin! Du har nog snart häst igen ska du se! 😊

Svar: Jag hoppas det :)
Sara