Lite trött

Vid de två sista ridpassen innan tävlingen förra helgen kändes Ruf lite kinkig. Han inledde båda passen med mycket hopp, skutt och protester innan han till slut fann sig och började jobba på. Som jag berättade i förra inlägget var ju sedan framridningen på tävlingen inte det roligaste jag varit med om - det kändes som om han fastnat i ett framstupa sidoläge, typ.
 
När jag sedan tittade närmare på filmen från tävlingen såg jag till min fasa att han i traven, i bästa ridskolehäst-stil, lyckades göra släpspår i sanden med bakhovarna! Herregud så pinsamt! När rodnaden lagt sig insåg jag att RuffeTuffe kanske är lite trött, det har ju varit rätt intensivt tränande på sistone.
 
Min plan att träna mer och hårdare får därför anstå och Ruf har nu fått två veckors semester istället. Han får inte vila helt, men vi skippar tränandet och slirar runt lite i leran ute i skogen istället. Underlaget är ju som synes inte det bästa så det blir mycket skrittande, men det passar ju bra. Jag blir inte ett smack bättre som ryttare, men jag tröstar mig med att våra långsamma skritturer gör ju att jag hinner filosofera en del. Och lyssna på fåglarna. Det är inte så dumt det heller.
 
/Sara