Billig

Nog är han söt Emil. Men ibland är han billig, så gott som gratis faktiskt. Speciellt dagar som i morse när han i hällande regn upptäckte att det fanns ett rådjur på Gültzauudden.
 
Helt utan förvarning satte han in turbon och stack fortare än blixten. Efter en stund hörde jag hans gnyende jaktskall och styrde mina steg åt det hållet. Skymtade då ett svart streck som for efter backen (Emil) och längre fram något vitt guppande. Tänkte först att det var en hare som ännu inte bytt till sommarpäls, men då guppandet var i midjehöjd fattade jag att det måste varit ett rådjur. Mitt i stan.
 
Tack och lov tappade Emil spåret, eller blev helt enkelt trött, och jag hittade honom lommande uppe på vägen.
 
Vad de andra gjorde? Tara sprang 100 meter innan hon stannade och väntade in matte, medan Kalle sprang 150 meter, vände och kom tillbaka i full fart.
 
Det är skillnad på olika.
 
/Sara
#1 - - Struttan:

Han är som eljest. :-)

#2 - - eva ingman:

Jag vet inte om mina nerver skulle klara av att leva med honom men nog har han DET !

Svar: Starka nerver och kort koppel är en bra kombo i samvaron med Emil :)
Sara

#3 - - Vera:

På den översta bilden ser han allt lite lurig ut.

Svar: Alltid en räv bakom örat...
Sara