Väl så glatt

Om vi var aningens osäkra när vi tittade på huset så bestämde vi oss kvickt första morgonen när vi slog upp ögonen - tapeterna i sovrummet måste bort!
 
Lite synd är det ändå för det finns inte ett spikhål i väggarna och den är egentligen inte så tokig heller - om den suttit på EN vägg. Att helt omslutas av denna väldigt, öh, pigga tapet ger en lätt psykedelisk effekt. Inte vad jag önskar i sovrummet.
 
I fredags kom målarfirman och påbörjade jobbet. Vi har valt rätt ljusa tapeter så de började med att grunda med vit färg för att inte de gamla tapeterna ska lysa igenom. När vi nu hade yrkesmän på plats fick de ta fondväggen i vardagsrummet också - den tapeten var faktiskt rätt fin men inte alls vår stil.
 
Trots att det är så lite som ska göras under så kort tid och fastän Palle dessutom är hemma och städar upp efter målarna har jag lätt panik. Det känns som om allt här hemma är upp och ner. Tackar min lyckliga stjärna att huset är så gott som helt nyrenoverat för hade jag bott i ett byggprojekt under mer än vecka hade jag garanterat blivit prillig. Konstaterar samtidigt med viss förskräckelse att jag har en lätt (hrm)pedantisk ådra gömd precis under huden.
 
/Sara